Nincs megjeleníthető tartalom

Továbblépésével Ön tudomásul veszi az Adatvédelmi szabályzatot! Az oldal sütiket használ a működés elősegítése érdekében!

BakonyiHírek.hu

A legendák színesednek, de a lényeg változatlan

Hatósági hír

Mint ahogy arról már januári hírlevelünkben beszámoltunk csalások egyik „legnépszerűbb” típusa az, melynek elkövetői elérik, hogy az általuk mobiltelefonon felhívott sértettek...

Mint ahogy arról már januári hírlevelünkben beszámoltunk csalások egyik „legnépszerűbb” típusa az, melynek elkövetői elérik, hogy az általuk mobiltelefonon felhívott sértettek mobiltelefonokhoz tartozó számlaegyenlegeket töltsenek fel egy közeli bankautomata vagy éppen a kezükben lévő készülék segítségével. A sértettek között immár szép számmal megtalálhatóak a húszas éveikben járó fiatalok is. Míg korábban leggyakrabban pénznyereményről szóló „örömhírt” közöltek az ismeretlen telefonálók az áldozattal, majd ennek átutalásához kértek „technikai segítséget” tőle oly módon, hogy az általuk bediktált „regisztrációs kódokat” kellett az ATM vagy a telefon klaviatúráján beütni.

Már akkor jeleztük, hogy az alkalmazott legenda színesedik, hiszen a nyeremény eufóriájába nem lehet mindenkit belelovalni, a gyanakvóbb áldozattal szemben prózaibb megoldás tűnik célravezetőnek. Ilyen elsőre hihetőnek tűnő ürügy volt az „adategyeztetés”, majd az elmúlt két hónapban már olyan feljelentéseket jegyzőkönyveztek munkatársaink, melyekben a sértettek „rendszerhiba folytán megsérült SIM kártyát”, „telefonszám újbóli regisztrációját”, a számlázási rendszer összeomlását”, valamint „számlatartozást” jelöltek meg okként, amire az őket felhívó személyek hivatkoztak. Ez utóbbi hivatkozás ráadásul „vak tyúk is talál szemet” alapon igaznak is bizonyult, mivel a felhívott befizetései valóban nem voltak naprakészek.

E bűncselekmények legendáinak evolúciója csak látszólag bonyolítja a helyzetet, a megelőzés alapvető szabályai ettől még nem változnak. A lényeg, hogy ne kövessük „vakon” ismeretlen telefonálók utasításait! Bármilyen problémát jeleznek azt ne telefonon, hanem az adott szolgáltató ügyfélszolgálati irodájába rendezzük! Ehhez ragaszkodjunk még akkor is, ha ez több idővel és fáradsággal jár! Mindez jócskán megtérül, ha ily módon elkerülhetjük az áldozattá válást, nem szenvedünk el tízezer forintos nagyságrendű vagy ezt meghaladó anyagi kárt.

A kép illusztráció!